Support

Om du får problem med någon av dina tjänster i net@seaside ska du göra följande:

Steg 1
Under menyvalet felsökning finns information om vad du själv bör kontrollera innan du ringer och felanmäler något. Många av problemen kan ofta lösas genom att följa denna enkla checklista.

Steg 2
Anmäla felet till den tjänsteleverantör du använder dig av. Kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör hittar du under menyvalet Tjänster. Välj därefter vilken tjänst det handlar om så hittar du slutligen de olika leverantörerna där. Du kan också välja snabblänkarna nedan.

Steg 3
Vid fel på digital-tv: Du som tittar på digital-tv via net@seaside ska kontakta din tjänsteleverantör. Har du inte valt tjänsteleverantör/kanalpaket utan endast har Baspaketet (SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen och TV4) ska du kontakta
Kalejdo.0771-191700.


Steg 4
Tycker du att du efter upprepade felanmälningar inte får ditt problem löst kan du vända dig till Konsumenterna Tele och Internet-byrå (telefon 08-522 767 00) och få hjälp och information om hur du kan gå vidare med ditt ärende. Information om Internet och konsumentfrågor finns också hos Post och telestyrelsen  och Allmänna Reklamationsnämnden.

Steg 5
När du har pratat med Konsumenternas Tele- och Internet-byrå kan du också registrera ärendet hos oss. Vi kommer att kontakta aktuell tjänsteleverantör och försöka agera så att ärendet kan snabbas på.

Så här fungerar din tv-portal, fjärrkontroll mm
Tryck här för att komma till sidan med information om din tv-portal, fjärrkontroll, bostadsswitch och digital-tv-box.
| More
Driftinformation Här kan du läsa information om eventuella avbrott eller störningar i våra nät.