Trygghetsavtal

Här finns information för dig som har ett befintligt trygghetsavtal hos oss.

Det här ingår i ett Trygghetsavtal

Ett trygghetsavtal kostar 99 kr per månad inklusive moms. Då ingår ett servicebesök vart tredje år. Om vi behöver byta något i din fjärrvärmecentral tillkommer det kostnader för material. 

För att din anläggning ska fungera optimalt behöver den regelbunden omsorg och service:

  • Ett hembesök vart tredje år med service och intrimning för ökad effektivitet.
  • Jourberedskap dygnet runt.
  • Fri telefonrådgivning.

För närvarande erbjuder vi ej tecknande av nya Trygghetsavtal.


Servicebesök 

På ett servicebesök kommer en av våra tekniker som har spetskompetens på fjärrvärmecentraler ut till din fastighet och gör en kontroll av din fjärrvärmeanläggning. Där utför de en kontroll av funktionalitet på komponenter samt kontrollerar reglerutrustningens inställningar.

Skulle några inställningar förslagsvis behöva ändras för bättre drift av din fjärrvärmeanläggning eller att några delar i er fjärrvärmecentral skulle vara slitna eller sönder och behöva bytas ut erbjuds ni ett åtgärdsförslag. Detta görs i samråd med dig. 

Har du fått en tid för besök av oss som du vill ändra? Det gör du i så fall på din sida på Mina Sidor, länk nedan. Välj sedan länken "Ombokning av tid - Service och mätarbyte" i menyn i vänstermarginalen.

Mina Sidor

 

 

Du som har ett befintligt trygghetsavtal kan i avtalet se en områdeskod som styr vilket år vi planerar in ditt ordinarie servicebesök.  
Våra områden för servicebesök


Så här kontaktar du oss vid behov av felavhjälpning

Om det är fel på din fjärrvärmecentral under dagtid kontaktar du vår kundservice på telefon 0340-62 88 11. Efter kontorstid kontaktar du vår Jourservice vid akuta problem, telefon 010 -219 30 30.