Störningar i Varberg Energi-appen
Under fredagen den 20 september har vi haft störningar i vår app vilket tyvärr orsakat en del kunder problem.
Vad innebär detta för dig?
Störningarna under fredagen innebar att det för många inte gick att logga in i appen eller ändra på inställningar under smartladdning eller liknande. Nu ska dessa problem vara åtgärdade.
Mina Sidor fungerar som vanligt.
Frigöra koppling med Varberg Energi-appen
Om störningar återkommer under helgen och du får problem med att ladda din elbil kan du i de allra flesta fall tillfälligt frigöra din koppling med vår app. Här finns en snabb instruktion om detta för ett flertal laddboxar;
Easee: Easee appen ⭢ inställningar för anläggningen ⭢ operatör ⭢ Ändra till Easee igen.
Zaptec: Zaptec portalen ⭢ Installationer ⭢ klicka på anläggningen ⭢ inställningar ⭢ autentisering ⭢ OCPP 1.6J ⭢ Ta bort länken mot oss.
Wallbox: Wallbox appen ⭢ Välj laddaren ⭢ Inställningar uppe i högra hörnet ⭢ Skrolla till OCPP inställningar ⭢ Avaktivera OCPP längst upp på "slider knappen".
Ctek: Gå in i Cteken med kabel från datorn och ändra.
ChargeAmps: Ta kontakt med ChargeAmps support och be dem att koppla över till ChargeAmps igen.