2024-09-20

Störningar i Varberg Energi-appen

Under fredagen den 20 september har vi haft störningar i vår app vilket tyvärr orsakat en del kunder problem.

Vad innebär detta för dig?

Störningarna under fredagen innebar att det för många inte gick att logga in i appen eller ändra på inställningar under smartladdning eller liknande. Nu ska dessa problem vara åtgärdade.

Mina Sidor fungerar som vanligt.


Frigöra koppling med Varberg Energi-appen

Om störningar återkommer under helgen och du får problem med att ladda din elbil kan du i de allra flesta fall tillfälligt frigöra din koppling med vår app. Här finns en snabb instruktion om detta för ett flertal laddboxar;

Easee: Easee appen ⭢ inställningar för anläggningen ⭢ operatör ⭢ Ändra till Easee igen.

Zaptec: Zaptec portalen ⭢ Installationer ⭢ klicka på anläggningen ⭢ inställningar ⭢ autentisering ⭢ OCPP 1.6J ⭢ Ta bort länken mot oss.

Wallbox: Wallbox appen ⭢ Välj laddaren ⭢ Inställningar uppe i högra hörnet ⭢ Skrolla till OCPP inställningar ⭢ Avaktivera OCPP längst upp på "slider knappen".

Ctek:  Gå in i Cteken med kabel från datorn och ändra.

ChargeAmps: Ta kontakt med ChargeAmps support och be dem att koppla över till ChargeAmps igen.