Felsökning och felanmälan när du upplever problem
Upplever du ett avbrott eller en störning gällande el, gas, fjärrvärme eller fiber i Varberg? Det här behöver du göra!
1. Se om du kan hitta ditt upplevda avbrott eller störning i vår Driftinformation.
2. Om du behöver felanmäla kan du under kontorstid göra detta till telefon 0340-62 88 00.
Övriga tider hör du av dig enligt följande:
- El, gas och fjärrvärme: 010-219 30 00 (du hamnar hos Räddningstjänsten).
Problem med ditt bredband eller tjänsterna i net@seaside?
Om du får problem med någon av dina tjänster i net@seaside, gå först igenom en lista i Kunskapsbanken där vi steg för steg beskriver hur du kan felsöka.
Problem med Flextjänster eller din laddbox?
Om du får problem med någon av dina Flextjänster eller din laddbox, gå först igenom en lista i Kunskapsbanken där vi steg för steg beskriver hur du kan felsöka.
Problem med solceller du köpt genom oss?
Installationer av solceller brukar i allmänhet gå väldigt bra, men om det skulle uppstå något du vill felanmäla, kan du göra det via denna länken.
Felanmälan kommunal gatubelysning
Om du upptäcker att belysningen är släckt av någon anledning, kan du felanmäla detta till epost gb@varbergenergi.se . Skriv då gärna stolpens id-nummer eller adress så blir det lättare för oss att hantera ärendet snabbt.
Det går också bra att ringa och felanmäla - detta görs under kontorstid via växeln 0340-628800. För akuta fel under övriga tider hänvisar vi till vårt journummer 010-219 30 00 (Räddningstjänsten).